Vanliga frågor


Jag har inte fått någon anmälningsbekräftelse?

När man anmäler fler än en person så skickas bara en anmälningsbekräftelse, till den person som man skriver in först i anmälan. I svarsmailet finns en länk ”anmälningsbekräftelse” och där finns en sammanställning över alla anmälda och eventuella andra köp (t-shirt, försäkring mm)som gjordes vid anmälan.

Hur ser man att jag är anmäld?

När anmälan är gjord så finns du med i startlistan på hemsidan inom ett par dagar.
Tjurruset lördag
Nattruset
Tjurruset söndag

Jag är anmäld och vill byta startgrupp, hur gör jag?

Skicka ett mail till info@tjurruset.se och ange vilken startgrupp du vill starta i. Vi byter startgrupp om inte startgruppen du vill flytta till är fulltecknad.

Jag är anmäld till Tjurruset/Nattruset och undrar nu om det är möjligt att få tillbaka startavgiften om man blivit sjuk?

Enda sättet att få sin avgift återbetald är om man tecknat Folksams avbeställningsskydd Startklar. Se villkor.

Jag vill avboka min startplats och har tecknat Startklar, hur gör jag?

Har du tecknat Folksams avbeställningsskydd Startklar och är sjuk eller skadad så ska du kontakta Folksam på 0771-960960 eller www.folksam.se/forsakringar/idrottsforsakring/startklar för återbetalning av anmälningsavgiften.

Jag har inte betalat fakturan och då är jag väl inte anmäld?

Jo, faktura är ett av flera olika betalsätt och så fort du gjort din anmälan så är det en färdig anmälan oavsett betalmetod. Du har ett ångerdygn på dig, se Tjurrusets fullständiga villkor.

Kan jag sälja min startplats?

Har du fått förhinder att delta, kan du göra ett namnbyte på din startplats före den 10 september. Du får själv hitta din ersättare. Det utgår en administrativ avgift på 200 kr. Maila namnbyte@marathongruppen.se för att få fullständig information om hur namnbytet går till.

Jag behöver ett kvitto för att få pengarna av arbetsgivaren?

I svarsmailet som bekräftar din anmälan finns en länk till anmälningsbekräftelsen som sammanfattar ditt totala köp. Är ditt köp gjort via Klarna får du en bekräftelse på din betalning oavsett betalningsform. Behöver du ett bättre specificerat kvitto, kontakta då i första hand Klarna: Tel: 08-120 120 10, e-mail: info@klarna.com
Har du gjort din betalning via betalningsformen ”internationella köp” kontakta då arrangören info@tjurruset.se

När finns deltagarinformation tillgänglig på hemsidan?

Ca tre veckor innan arrangemangsdatum finns deltagarinformationen/tävlings-PM på hemsidan. Där finns all information om tävlingen.

När skickar ni ut nummerlapparna?

Ca en vecka innan loppet arrangeras får du din nummerlapp per post. Vet du med dig att du flyttat är det viktigt att du gör en adressändring. Maila till info@tjurruset.se

Vart arrangeras Tjurruset 2017?

Vi har av tradition hållit tävlingsplatsen hemlig för Tjurruset. Det kommer vi ändra på och så fort vi har tävlingsplatsen klar kommer vi offentliggöra den.

Nattrusets bana, hur hittar man bansträckningen?

Nattruset kommer att arrangeras på delar av Tjurrusets bana. Nattruset är ca 5 km. Du springer med pannlampa, det kommer vara ljuspunkter och upplysta områden längs banan. På de mörka partierna är det reflexer som hjälper dig att hitta rätt.

Jag har flyttat och behöver adressändra?

Mejla din nya adress till: info@tjurruset.se